Головна » FAQ

Олег Мартинець:

- Штатний розпис, як і бюджет будь-якої територіальної громади (міської, сільської, селищної), а також районної та обласної, формується з огляду на кількість її жителів. З цього питання  державою розроблені спеціальні формули, це щодо бюджету, а щодо штатного розпису, то є затверджений постановою КМУ №1349 від 03.12.1997 р типовий штатний розпис, скільки і яких посад дозволено мати органам місцевого самоврядування всіх рівнів та в залежності від кількості жителів. Наведемо порівняльну таблицю для рівня нашої міської ради:

Крім цього передбачені і інші посади (військові обліковці, водії, юрист та інші не атестовані посади) за  встановленою  квотою і  відповідно до кількості населення. З таблиці видно, що державою передбачено для таких  міст, як Судова Вишня, Мостиська (де є від 5 до 10 тис.жителів) 14 посад, а ми маємо разом з посадою заступника міського голови всього вісім.  Обов’язок держави забезпечити дані посади матеріально (заробітн плата та нарахування на неї).
Тепер щодо потреби посади заступника міського голови. Можна було залишити штат, як в малій сільській раді, де є , наприклад, лише 800 (вісімсот) жителів. Там є голова, секретар, бухгалтер і землевпорядник (всього чотири посади), а навантаження, на противагу сільській раді, в місті через кількість жителів  у 6-8 разів більше. Але бачимо, що  штатний розпис міської ради більший лише в двічі.
Наше сьогодення, нинішня економічна та політична ситуація в державі,а особливо діюче законодавство, вимагають від працівників рад набагато більше зусиль, ніж було декілька років тому, як в юридичному, так і в господарському плані. Схибити сьогодні, це означає стати клієнтом та "підопічним" правоохоронної системи. Сам всього не передбачиш, не зробиш, не проконтролюєш, на це і потрібна посада заступника. Чомусь на таку кількість жителів міста державою передбачено посади двох заступників, а в нас ні одного не було.Держава не економить, бо розуміє, яка буде якість роботи, коли буде працювати лише один голова.
Про  бюджет. На утримання всього апарату органів місцевого самоврядування району потрібно трохи більше 10 мільйонів гривень. За формулою розрахунків Кабміну до кількості жителів району (56 тисяч жителів в районі) нам дають лише біля 8 мільйонів, 2 мільйони бракує. Чому бракує? Давайте порівняємо наш район з сусідніми. 
Яворівський район має 126 тисяч жителів, Городоцький 112 тисяч, а наш лише 56 тисяч. В Яворівському районі, який удвічі більший від нашого є 37 сільських, міських рад на таку кількість жителів, а в нашому - 33. 
От і виходить, щоб мати таке бюджетне забезпечення органів місцевого самоврядування, як в наших сусідів, в нас має бути не 33 місцеві ради, а 16.  А так  у  районі змушені, щоб утримати таку кількість сільських рад, шукати цих 2 мільйони за рахунок когось іншого. Переважно таким донором виступає і без того обділена освіта, медицина. Але на  утримання апарату нашої міської ради з тих двох мільйонів жодної копійки не припадає, навпаки нам ще забрали, так само, як Мостиській міській, Довгомостиській сільській радам.
Згідно з формулою контрольної цифри Кабміну, нам повинні були довести цифру 530 тисяч гривень, а далилише 480 тисяч, 50 тисяч не додали. В попередні роки нам доводили трохи більше від цифри  Кабміну.
Для порівняння 2011 рік – 610 тисяч, 2012 -560 тисяч і 2013 – 480 тисяч гривень. От з цієї останньої цифри загального фонду і проводяться розрахунки і не важливо, чи в тебе сім, чи вісім посад, більше тобі просто не дадуть. Тобто, маєш фонд заробітної плати, і він один, як на сім, так само і на вісім посад.
З бюджету розвитку  на фонд заробітної оплати праці, гроші використати не можливо. Тобто те, що має йти на ремонт вулиць, реконструкцію,  будівництво та інше, на заробітню плату використовувати заборонено. Так що місто від цього нічого не втрачає, потерпіти можуть  лише працівники міської ради, бо це зачіпає лише фонд оплати праці апарату міської ради.

Міський голова Олег Мартинець:

- На сьогоднішній день, згідно із законом України  "Про поховання", та   прийнятої ухвали сесії міської ради в грудні 2011 року, діють такі  тарифи: одноразовий  догляд за могилою для місцевих - 80 грн., для інших (іногородніх) - 250 грн. (до цього було відповідно 50 і 100 грн.); надання послуг по похованню (копання та загортання могили вручну, інші послуги, пов’язані із захороненням) для місцевих: могила дорослого в зимовий період часу – 500 грн., в літній – 350 грн., могила дитини - половина вартості від могили дорослого. Відповідно для інших (іногородніх) – 500 та 700 грн. Це що стосується тарифів.
А тепер давайте розберемося в цифровому розрахунку. 
Середньостатистично за рік в місті помирає біля 85 осіб, це в середньому 7 осіб в місяць, але, якщо  рахувати одиноких та осіб, які не можуть заплатити, залишається в середньому в місяць 6 осіб.
Рахуємо дохід 6 Х 80 = 480 грн. і 6 Х 425 = 2550 грн., де число 425 це середній показник  на поховання (500 + 350 та поділити на 2). Разом в ідеалі маємо надходжень 2975 грн. 
Рахуємо тепер розхід. В КП "Моє місто" працює два працівники ритуальних послуг, мінімальна заробітна плата 1147 гривень, на двох це 2294 грн. нарахування на заробітну плату - 846,94 грн. (36,92%), значить разом 3141,94 гривень. До цієї суми потрібно додати адміністративні нарахування 1032 гривень (45% від зарплати), рентабельність 501 грн. (12% від загальної суми). Разом розхід становить 4675 грн. Тут невраховано ще потреби на інвентар та спецодяг.
От і виходить, що за послуги ми отримали 2975 грн. (дохід), а витрати фактично становлять 4675 грн. (розхід) і маємо мінус 1700 грн. від необхідної суми. Утримувати  двох працівників на кошти, які надходять від вищевказаних зборів, КП "Моє місто" не може, а тому перекривають їх за рахунок інших надходжень, частину з яких компенсує міська рада і самі працівники виконують інші роботи, в тому числі  вони задіюються до збору сміття. А мінімальну суму зарплати нас зобов’язує платити Закон.
Звідси виходить, потрібно або збільшувати тариф, або платити не повну  мінімальну ставку. Я розумію та усвідомлюю, що хтось живе на одну зарплату, що важко матеріально, а доводиться платити. Маємо зрозуміти і працівників комунального підприємства, в яких є сім’ї. 
Крім цього можна порівняти наші тарифи з тарифами інших міст, подібних до нашого, просто поцікавитися і питання відпаде. Для прикладу в с.Сокільники для своїх до 2500 грн., а для чужих від 4500 грн. (порівняйте  наших 80 і 250 грн).
Хочемо, щоб на цвинтарі був елементарний порядок, то потрібно елементарно щось для цього робити, з чогось починати. Якщо ми самі для цього "палець об палець не вдаряємо", то чого тоді вважаємо, що хтось це зобов’язаний робити за нас та ще й задарма? Не потрібно міську владу вважати своїм ворогом, бо ми разом з громадою стоїмо по один і той самий бік барикад і стараємося пояснити мотивацію прийнятих рішень.

Постараюся викласти відповідь з прив"язкою до норми діючого Земельного кодексу України.
Стаття 125 ЗК України. Виникнення права на земельну ділянку
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Ця стаття встановлює нерозривний зв'язок між виникненням права власності, права оренди і права постійного користування на земельну ділянку та обов'язковою державною реєстрацією такого права майбутнім власником чи користувачем. Чинний Земельний кодекс справедливо не визнає самостійного правовстановлюючого значення і розглядає їх лише як необхідну технічну процедуру, що передує одержання такого права лише через його державну реєстрації.Таким чином державна реєстрація права оренди на землю є визначальною у цих правовідносинах.

Право на оренду земельної ділянки виникає після укладання договору оренди і його державної реєстрації. Укладення договору оренди землі має правовстановлююче значення для придбання суб'єктом права оренди землі,є юридичним фактом, який породжує виникнення права на оренду земельної ділянки, лише тільки з моменту державної реєстрації. Таким чином, практичне значення даної норми полягає в тому, що адміністративний акт (рішення органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування про надання в оренду земельної ділянки державної чи комунальної власності), зобов'язання власника надати земельну ділянку в оренду певній особі, рішення суду, результати конкурсу чи аукціону, а також рішення сесії, тощо самі по собі не породжують права оренди земельної ділянки, чи звільнення від такого, а є лише необхідними передумовами виникнення цього права в результаті укладення і державної реєстрації договору оренди.

Зміна умов договору оренди, чи його припинення (розірвання) в одностороньому порядку забороняється. Це має бути волевиявленням обидвох сторін, які документуються письмовою двостороньою домовленністю, це може бути додатковий договір (угода) до вже діючого договору оренди, і який пройшов державну реєстрацію. Додатковий договір (угода) в обов"язковому порядку також має пройти державну реєстрацію. Надання, як і припинення орендних відносин між сторонами, як починається так і закінчується завжди актом прийому – передачі (поверненням) земельної ділянки. Припинення орендних відносин між сторонами при наявності заборгованості по предмету оренди, без укладання додаткової угоди та правового вирішення питання заборгованості не можливе.

Необхідною умовою допуску землекористувача до використання земельної ділянки є встановлення її меж у натурі (на місцевості, державної реєстрації прав оренди на дану земельну ділянку. Приступати до використання земельної ділянки без дотримання вищевказаних вимог забороняється.

Варто мати на увазі, що відмовлення чи ухилення фактичного землекористувача від встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка ним використовується, чи державної реєстрації прав на неї, є правопорушенням, передбаченим статтею 211 Земельного кодексу. Наявність такого правопорушення є підставою для притягнення винної особи до відповідного виду відповідальності відповідно до норм Кодексу про адміністративні правопорушення та інших актів законодавства України. Крім того, це не звільняє порушника від внесення плати за фактичне використання земельної ділянки у відповідності зі статтею 206 Земельного кодексу і Законом України «Про плату за землю», чи відшкодування (добровільне, чи примусове)спричинених збитків від використання земельної ділянки без права оренди, постійного користування.

Орендна плата за землю проводиться в рамках 3-12% від нормативно-грошової оцінки землі, яка в обов"язковому порядку відображається в договорі оренди землі. За землю, що перебуває у власності, чи у постійному користуванні справляється плата у вигляді земельного податку та залежить від цільового призначення земельної ділянки

Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера, це дуже важливе питання в передбаченій процедурі державної реєстраці прав на землю. Земельні ділянки віднесені до об"єктів нерухомого майна.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного
запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно.

Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до Закону, виникають з моменту такої реєстрації, яка здійснюється з 01 січня 2013 року. ЇЇ проводить реєстраційна служба районного управління юстиції.


Андрій Шот,
Редактор газети "Судововишнянський вісник":
Минулої суботи став очевидцем того, як двоє чоловіків ходили поміж рядами жінок, які продавали молоко. Один писав щось у зошиті, другий - спостерігав.
Вирішив познайомитися з "ревізором". Представився, що є редактором міської газети і членом виконкому. Говорю, що крім ринкового збору не мав би ніхто тут виписувати інші квитанції, принаймні, про це за останній рік не йшлося ні на сесії, ні на виконкомі.
Незнайомець показав довідку, видану Державною ветеринарною фітосанітарною службою про те, що Богдан Петрович Старенький є лаборантом Судововишнянського ринку від 4 березня цього року.
Така новина стала справжнім відкриттям і для міського голови, якому відразу зателефонував.
Так у великих містах, наприклад, у Львові на кожному ринку є лабораторії, які контролюють якість всієї продукції, вони відповідають у випадку реалізації неякісного товару (молока, м’яса, грибів, тощо).
Позбирати від жінок по 3 грн., це не контроль, а відверте здирництво.
Жінки ще говорили:
- Ми не дурні кожен день по 3 грн. давати, втікаємо від нього, бо щось не віримо такому лаборанту. Розуміємо, що треба платити за ринковий збір... 

Олег Мартинець,
Міський голова:
Хочу внести ясність в питання лабораторного контролю на місцевому ринку. Непорозуміння виникло в першу чергу через те, що дане питання не розглядалося на виконкомі міської ради, а в силу його регуляторної природи мав би такий порядок проведення лабораторних досліджень обов’язково розглядатися та затверджуватися виконкомом, як і запропоновані розцінки по наданню такого роду вимушених послуг, які мали би бути зрозумілими. Це питання в першу чергу до керівництва районної ветлабораторії, а не до лаборанта. Робота має бути організована у відкритому та зрозумілому форматі, інформація про яку має бути доступною кожному, а для цього є різні можливості.
Лабораторний контроль це впершу чергу харчова безпека жителів нашого міста, щоб на наш стіл не попали не якісні, не свіжі,  заражені чи сурогатні, підроблені  продукти. На сьогоднішній день, беручи до уваги надану лаборантом інформацію, на ринку проводиться органолептичне та миттєве лабораторне дослідження продуктів харчування на кожен продукт раз в десять днів, за який справляється відповідна плата в залежності від виду продукції, хоча контроль якості продуктів проводиться постійно. Серйозні дослідження, які робляться лише в лабораторних умовах на різні скриті форми заразних хворіб також будуть проводитися.
Міська рада, як і Ви, шановні покупці, чекає  від керівництва ветлабораторії  прозорої та зрозумілої політики в цьому питанні, щоб у нас з Вами не виникало жодних непорозумінь, а тому чекаємо від них відповідний пакет документів для розгляду його виконкомом.

Олег Мартинець,
міський голова:
Мали велику надію, що обласна рада, яка визначала переможців мікропроектів, вчасно нам дасть 100 тисяч гривень ( по 50 тис. за кожен проект), але все це на папері.
Від своїх задумів не відмовляємося. Минулого тижня на автодром завезли 120 тонн щебню, який буде використано для дренажної основи. Будемо все робити згідно з проектом за власні кошти і кошти спонсорів.
Щодо водовідведення, то відразу після Великодніх свят приступаємо до виконання запланованих робіт.
Ще раз наголошую, що буде потрібна людська праця, бо поруч з дорогою йдуть комунікації і трактором можемо їх пошкодити.Надіюся, що церковні громади сприятимуть нам у цьому.

Олег Мартинець,
міський голова:
Пане Василь, я на дане питання Вам відповів на форумі. 
Інформація вже є на сайті міської ради та буде надрукована в міській газеті про те, що Судововишнянська міська рада доводить до відома черговиків, що значаться в черзі міської ради на отримання земельних ділянок під індивідуальне житлове будівництво в межах міста Судова Вишня, що 10 травня 2013 року, в пятницю, о 18 годині в Народному Домі (площа Івана Франка) відбудуться громадські слухання питань щодо відводу земельних ділянок під нові квартали індивідуальної житлової забуди та розроблення детальних планів території міста Судова Вишня. В зв"язку із змінами норм діючого законодавства, які регулюють на сьогоднішній день дані правовідносини, в ході громадських слухань до присутніх буде детально доведено порядок та умови отримання земельних ділянок, порядок їх використання та приватизації. 
Там всі зможуть поставити власне ті запитання, які їх хвилюють і я надіюсь, що всі отримають відповідь. 
Що стосується питання друкування списків, то буде найменша можливість, надрукуємо, просто для цього потрібно багато часу, все таки 530 черговиків.
Додав: Башак Василь, вул.В.Стуса,2.Додано29 кві (Василь)

Олег Мартинець,
міський голова:
Щоб питання було розглянуте, в статусі питання громадського слухання, воно має мати або законодавчо врегульовану, юридичну підставу такої процедури розгляду (є конкретні питання вирішення яких законодавчо передбачено вирішувати лише через громадські слухання), або розглянуто відповідне звернення, чи клопотання на сесії міської ради, яка постановить з цього питання рішення про розгляд цього питання шляхом громадських слухань і кількість підписів тут не має жодного правовстановлюючого значення. Звертайтеся, сесія розгляне Ваше питання.А кількість поставлених під Вашим зверненням підписів, лише додатково засвідчить його важливість.Але останнє слово не за міським головою, а за колегіальним органом - сесією міської ради.
Додав: Башак Василь,вул.В.Стуса,2.Додано 29 кві (Василь)

Олег Мартинець,
міський голова:
Пане Василь, Ви якогось трохи мудрішого питання не змогли придумати.Як Для Вас, а ні в в міській раді, а ні серед міських депутатів, як Ви висловились на форумі, авторитетів не має, пошукайте відповіді серед Ваших "авторитетів". Ви в нас такий "мудрий", то додумайтеся до відповіді самі. Мене зараз "муляє" єдине питання, а взагалі для чого було створювати сайт, коли такі, як Ви "авторитети" зводять на нівець добрі наміри та використовують його лише для власного "чорного "піару". Я зараз себе питаю, чи взагалі вести з Вами якусь дискусію, вона мені більше нагадує розмову "глухого зі сліпим". Ви так і не виросли з дитячих підштанників. Я Вам пропоную назвіть хоча б одну "добру" справу, яку Ви зробили для міста, а пізніше будете когось розуму вчити та в авторитети набиватися. Я трохи вже життя прожив, щось трохи більше в цьому світі бачив за Вас, але ніколи не дозволив би собі так себе позиціонувати. І не тіште своє самолюбство, що знову спровокували мене, просто наскільки я розумвію клин клином вибивають.
Додав: Вул. В.Стуса,2.Додано 08трав. Башак (Василь)

Олег Мартинець,
міський голова:
Я Вам відповім питанням. А звідки Ви взяли, що "новий смітник" створено саме в урочищі "Деберки"? Це що трактор їде через "Деберки" ще не означає, що саме там його створили. Сьогодні таке рішення було прийнято одноголосно сесією міської ради. Урочище "задні поля", це практично під великим лісом (неподалік бурової) на відстані двох кілометрів від житлової забудови міста. Коли воно було на відстані 350 метрів від будинків жителів вулиці Грушевського, крім останніх ніхто сильно тим не переймався. Можливо Ви маєте кращий варіант, то прошу підскажіть. Ні я, ні Ви, ні хтось інший процес утворення побутового сміття в місті не ліквідує,не зупинить навіть не призупинить. Не будемо мали де возити, не будемо збирати, то місто саме смітником стане. Це не моя особиста проблема, а наша спільна і вирішувати її будемо разом, я надіюсь, що в неділю все-таки щось рішимо.
Додав: Капітан (Капітан)

Олег Мартинець,
міський голова:
А чому не може? Жодним нормативно-правовим актом це не заборонено, це не товарний знак, на використання якого потрібно дозвіл власника.
Додав: Капітан (Капітан)

Сесія міської ради надала дозвіл на виготовлення проекту відводу землі в оренду з метою садівництва в урочищах "Під Дмитровичами" та "На Кутах", вже самим проектом відводу буде встановлена конкретна територія, тобто конкретна площа, але не більше 130 га. Надання оренди землі під садівництво має певні свої особливості на відміну оренди землі в цілях наприклад вирощування зернових. Оскільки закладається сад, він має свій біологічний вік практичного використання, яблуні один вік, сливи, вишні інший, скажімо 25-30 років, в зв"язку з тим і відповідний має бути термін оренди. Не може орендар заключити оренду на 10 років і на піку плодоношення його ліквідувати, оскільки в судовому процесі суд продовжить термін оренди відповідно до норм діючого законодавства, всеодно буде продовжено до 25-30 років, оскільки понесені відповідні затрати і віддача розраховується на певний період. Це перше. А тому розробляється відповідний проект та затверджується Міністерством Агрополітики, де всі ці речі передбачені та прораховані. В зв"язку з тим і договір оренди відповідно укладається на такий час, який погоджений до відповідно проведених розрахунків. Це друге. Крім цього вивчаються складові самих грунтів, робиться аналіз та вирішується, що вигідніше садити. І так далі...
Щодо орендної ставки, проводиться розрахунок процентної ставки у відсотках від нормативно-грошової оцінки землі. Сьогодні аграрники за оренду землі платять в переважній більшості 4%, а наші інвестори пропонують 7-10% в залежності від періоду оренди, оскільки сад не відразу плодоносить, принаймі перших три роки він росте та не дає крім затрат жодної вигоди. Ставку орендної плати встановлює сесія міської ради в ході затвердження проекту відводу та надання землі в безпосередню оренду.
Додав: Вул. В.Стуса,2. Додано 02лип2013р.Башак (Василь)

З цього питання та для таких цілей земельні торги не проводяться. В Земельному кодексі передбачено виключний перелік надання землі в оренду коли така процедура надання проводиться без організації земельних торгів.
О.Мартинець
Додав: Вул. В.Стуса,2. Додано 06лип2013р.Башак (Василь)

Відсутність на сайті тої, чи іншої рубрики, жодним чином не порушує прав та законних інтересів громадян, в тому числі, які надаються громадянам відповідно до нормативних положень і Закону України " Про доступ до публічної інформації". Кому треба, той шукає, хто шукає той знаходить, не бачу жодної проблеми.
Додав: Вул. В.Стуса,2. Додано 10лип2013р.Башак (Василь)